ETORKIZUNA #3: Helena Wittmann

Etorkizuna

2020

Helena Wittman, Victor Iriarte
ES

Hau tren bidaia bat da Helena Wittmannen film berriaren grabaketaren hasieran.

Hau etorkizuna da eta Claire Denisen High Life (2018) lanaren hasieraz oroitzen naiz. Bertan, gazte talde bat Europako trenen sabaietan bidaiatzen ari zen, espaziotik eta denboratik haratago bidaia espazial batera betirako bidali aurretik.

Donostia, Hendaia, Bordele, Marseilla, Cassis.

Helena Wittmann Elías Querejeta Zine Eskolako irakaslea da eta bere aurreko film luzea, Drift (2017), Tabakaleran proiektatu zen 2018ko martxoaren 24an. Helena Wittmann Neussen jaio zen, Alemanian, 1982an. Erlangen eta Hanburgon Gaztelania eta Informazio Zientzietako ikaslea, 2014an Hanburgoko Arte Ederren Akademian graduatu zen (HFBK). Drift (2017) bere lehen film luzea eta Ada Kaleh (2018), 21,3 ° C (2014) eta Wildnis (2013) film laburrak mundu osoko jaialdi eta erakusketetan proiektatu dira. 2015 eta 2018 artean Hanburgoko Arte Ederren Akademian arte-ikerketako laguntzaile gisa lan egin du.

Human Flowers of Flesh da bere film berriaren izenburua, eta 2020ko abuztuan filmatzen ari dira. Inoiz ez zen El Futuro sorkuntza prozesuan zegoen film batetik hain gertu egon. Etorkizunak ez zuen inoiz bidaiatu filmaketa lekura.

Helenak pelikularen inspirazio izan zen liburu batez hitz egin zidan bisitan. Zati bat kopiatu dut. Hauxe da etorkizuna, eta horrela hasten da:

“Ibaiaren beste aldean, dantza goren zegoen. Pick-uparen doinuak gelaraino iristen ziren. Ez zen ilargirik ikusten, baina han egon behar zuen, mendi atzean, gaua argiagoa zen iritsi ginenean baino. Alde batetik ibaira eta bestetik itsasora ematen zuen gelak. Lehen solairutik hobeto ikusten ziren inguruak, bereziki ibaiaren bokalea. Bokale hartatik pixka bat ezkerretara itsasontzi baten forma zuria ikusten zen. Zubien artean argitasun ahul bat zegoen. Amerikarraren yatea zen. Itsasoa bare zegoen, baina gainazala zimurtsua zirudien ibaiaren leuntasunaren aurrean. Apar distiratsuko zinta batek markatzen zuen lotura. Beti gustatu izan zaizkit horrelako paisaiak, geografikoak nolabait esateko. Lurmuturrak, deltak, ibaiadarrak eta, batez ere, bokaleak, ibaien elkargunea eta itsasoa “.

El marinero de Gibraltar, 1952, Margarita Duras.

LEHEN ZATIA 

00:00 Zerrenda bat. Helenak filmera sartzeko sarbideak zerrendatzen ditu. 

01:32 Intro.Bidaia trenez Kosta Urdinera, Cassisera. Hau filmaketa baten hasiera da. 

05:06 Urpeko lehen irudia

07:53 Nor da Ida?

12:27 Aktore bat aurkitzea: Angeliki Papoulia.

19:18 Moby Dick eta itsasontzien izenak. 

25:40 Helenaren lehen filma (Drift) bigarrenaren jatorri gisa.

30:22 Violeta Gilek El marinero de Gibraltar, Marguerite Duras lanaren zati bat irakurri du.

32:20 Itsasotik basamortura. Filmak zeharkatzea.

35:32 Helenak tripulazioa aurkeztuko du. Abentura hasten da.

43:57 Hau atzerriko legioa da.

53:58 Paisaiak eta mapak: Marseilla, Korsika eta Aljeria.

61:44 Denis Lavant pelikula batetik bestera dabil dantzan.

65:13 Alemaniako irratsaio bat imitatzen dugu (espioien film bat imitatuko bagenu bezala).

BIGARREN ZATIA

68:48  Gaur 2020ko abuztuaren 1a da eta hamabi egun falta dira filmatzen hasteko.

72:15 Waterpoloa, dantzan jakitea eta Helenaren rol bikoitza: Zuzendaritza eta kamera.

78:14 Denbora guztiak: analogikoa (16 mm) eta digitala.

84:13 Itsasoko misterioak: bertikala eta argi flotatzaileak.

86:25 Ahozko kontaketa eta gidoia.

88:29 Soinuak eta musikak.

95:13 Leila Guerrieroren egiturak eta muntaia teknikak.

99:28 Nola ekoitzi film bat eta FID Marseille laborategia.

108:46 Oparia den titulu bat: Human Flowers of Flesh.

112:14 Kredituak eta agurra portuan laino itxiko gau batean.

 

Informazio guztia irakurri

Antzekoak

udako ikastaroak
1h 38min
Audientzia, neuromarketinga eta Big Data II

UDAKO IKASTAROAK (UPV/EHU)

Irantzu Barrio (UPV/EHU), Koldo Unanue (Virgin Telco) eta Anaitz Goia (Tabakalera).
ES / EU
udako ikastaroak
2h 07min
Audientzia, neuromarketinga eta Big Data I

UDAKO IKASTAROAK (UPV/EHU)

Ana Moya (Tecnalia), Erlantz Loizaga (Tecnalia), Sara Sillaurren (Tecnalia) eta Leire Bastida Merino (Tecnalia).
ES / EU
VFX: Beñat Beitia eta Charly Puchol
1h 31min
VFX: ekoizpena, makina martxan.

Beñat Beitia, Charly Puchol, David Portales eta Marina Aparicio
ES